Szervezet- és folyamatfejlesztés

Még az eredményesen és jól működő szervezetek életében is eljön az az időszak, amikor a külső, vagy belső hatások, változások eredményeképpen a működési folyamatok, és a szervezet felülvizsgálata időszerűvé válik.   Költséghatékonysági okokból gyakran belső projektként, belső erőforrásokkal, munkatársakkal indul el a folyamat- és szervezetfejlesztési projekt, viszont ezek ritkán, vagy csak részben hozzák az elvárt eredményeket a menedzsment számára. Az ilyen jellegű projekteknél elengedhetetlen az a „külső szem” aki objektíven képes értékelni a kiindulási helyzetet, és az a független Tanácsadó, aki tapasztalataival, a hazai és nemzetközi gyakorlatok figyelembe vételével segít a reális cél megfogalmazásában, valamint folyamat- és szervezet-fejlesztési javaslatokat, alternatívákat dolgoz ki, szab testre a Megrendelő specialitásait, igényeit is szem előtt tartva.

Egy Megrendelő-Szállító alkotta közös projektben a piaci trendeket figyelembe vevő, a hazai és nemzetközi jó gyakorlatokon alapuló, valamit a Megrendelő specialitásait maradéktalanul beépítő működési folyamatok, és a folyamatok kiszolgálására optimalizált szervezet alakítható ki, mely garancia a hatékonyság, eredményesség növelésére, a menedzsment és az egész társaság sikerességére.

Szolgáltatásunkat ajánljuk azon szervezeteknek, ahol elvárás a hatékonyság és az eredményesség, ahol a menedzsment eltökélt a vállalat stratégia mentén történő fejlesztésében, valamint olyan társaságoknak is, ahol belső vagy külső kényszer okozta változás miatt hangolni kell a folyamatokon és a szervezeten.

A szolgáltatás során végzett főbb tevékenységeink:
  • A kiindulási állapot (as is) feltérképezése, rögzítése, a meglévő dokumentációk vizsgálatával, valamint az érintettekkel történő személyes interjúkkal, workshop-okkal.
  • Az elérendő állapot (to be), a fejlesztési koncepció kialakítása, egyeztetése, elfogadtatása.
  • Folyamat javaslatok kidolgozása, egyeztetése, véglegesítése.
  • A folyamatokat kiszolgáló szervezet kialakítása, vagy felülvizsgálata, és kapacitás tervezése.
  • A szervezeti szerepek meghatározása, munkaköri leírások előkészítése, munkatársak kompetencia felmérése.
  • Szabályzatok előkészítése, felülvizsgálata.
  • A folyamatokat támogató IT eszköz specifikálása, kiválasztása, munkafolyamatok (workflow) definiálása.
  • Az új folyamatok bevezetését kísérő változásmenedzsment támogatása, ismertetők, oktatások, képzések, egyéb változáskezelési és kommunikációs akciók lebonyolítása.
  • Fejlesztés eredményeinek visszamérése, továbbfejlesztési menetrend összeállítása.

A versenyszféra és a közszféra minden olyan vállalatának

 

ajánljuk

 

ahol elvárás a hatékonyság és az eredményesség, ahol a menedzsment eltökélt a vállalat stratégia mentén történő fejlesztésében.

Ajánljuk szolgáltatásunkat olyan társaságoknak is ahol belső vagy külső kényszer okozta változás miatt kell hozzányúlni a folyamatokhoz és a szervezethez, valamint olyan huzamosabb ideje változatlan formában működő vállalatoknak, ahol az egymástól független fejlesztésekben kialakuló folyamatok keresztezik egymást, átfedésben vannak, és ez már zavaró a napi működés során.

Kérdezzen a szakértőnktől

Szűcs Éva

Vezető tanácsadó / Tréner

PMP

PMP minősítéssel rendelkező projektmenedzser, mérnök-közgazdász, a projektmenedzsment kultúra fejlesztési szolgáltatáscsomagunk szakértője, a képzési terület felelőse.

Kapcsolódó referenciáink