PM szervezet felállítása, működés támogatása
Meggyőződésünk, hogy a vállalatoknál, intézményeknél a projektek sikeres megvalósítását nagyban elősegíti a működési környezetre szabott, hatékony PM-szervezet felállítása, a szolgáltatási terület és ennek szervezeti kapcsolódásainak (pl. kontrolling szervezettel) pontos meghatározása, a vonatkozó üzleti folyamatok egyértelmű definiálása.
A projektmenedzsment tevékenység sikerét jelentős mértékben emelheti továbbá a projektvezetői feladatokat ellátó munkatársak releváns tapasztalatainak felmérése, szakmai minősítése, fejlesztendő kompetenciáik, és továbbképzési lehetőségeik meghatározása.
A szervezet felállítása és a kompetencia felmérés előkészítése során fontosnak tartjuk a projektmenedzsment tevékenységgel, projektfolyamatokkal és projektvezetőkkel kapcsolatos vezetői elvárások, és a vonatkozó belső szabályozás tisztázását. Ezen információk megismerése lehetővé teszi, hogy a felmérés során tanácsadóink maximális mértékben figyelembe vegyék az ügyfél igényeit.
A PM szervezet felállítása során végzett főbb tevékenységeink:
- Előzetes helyzetfelmérés, vezetői elvárások tisztázása interjúk formájában;
- PM-szervezet felállítása:
- a szervezet funkcióinak, szolgáltatási területeinek meghatározása;
- a szervezet struktúrájának kialakítása;
- HR kapacitás tervezés;
- szükséges kompetenciák meghatározása;
- a szabályozási környezetbe illeszkedő vonatkozó szabályzatok kidolgozása.
- PM-kompetenciák felmérése
- Írásbeli és szóbeli információgyűjtés a jelöltekről (szakmai önéletrajzok, vezetői- és önértékelő kérdőívek, interjúk), – a szükséges technikai háttér és igény szerinti személyes segítségnyújtás biztosítása;
- Információk megerősítése (vezetői egyeztetések);
- Személyes értékelőlapok elkészítése (eredmények, erősségek, fejlesztendő területek, javasolt szakmai továbbképzések);
- Eredmények összefoglalása, igény szerinti prezentálása.
Egy új, vagy átalakított Projektiroda munkájának zökkenőmentes indításához és kezdeti működéséhez fontos egy
tapasztalt, támogató, tanácsadó.
A kezdeti bizonytalanságok, hibák nagyban rombolják a PMO hitelét, rosszabb esetben megkérdőjelezhetik létjogosultságát. Egy jó szellemben működő, szolgáltató jellegű PMO hamar kivívhatja a többi szervezet elismerését, befogadását a vállalati rendszerbe.
A projektmenedzsment szervezet felállítási és egyéni kompetencia-felmérési szolgáltatásunkat
ajánljuk
mindazon cégeknek és intézményeknek, akik számára fontos, hogy projektjeik magas színvonalú szakmai támogatást kapjanak egy erre a célra létrehozott belső szervezeti egységtől, valamint, hogy különböző szintű projektjeiket a megfelelő képességekkel és tapasztalatokkal rendelkező, jól felkészült munkatársak vezessék, illetve akik elkötelezettek a projektmenedzsment kompetenciáik hosszú távú, tervezett fejlesztése ügyében.
Meglévő PM szervezet működésének támogatása
A működés támogatása során segítjük a PM-szervezetet a társszervezetekkel történő zökkenőmentes együttműködés, vállalati szinten elismert, üzleti hasznot teremtő szolgáltató szerep betöltésében.
A PM szervezet támogatása során végzett főbb tevékenységeink
- Igénykezelés, priorizálással, rangsorolással.
- Futó projektek portfólió információinak kezelése, státusz adatok gyűjtése.
- Portfólió adatok elemzése, döntés előkészítés támogatása, riportok, jelentések összeállítása.
- PMO által felügyelt, kiemelt projektek vezetése, esetleg támogatása, vagy minőségbiztosítása.
- IT támogató eszköz alkalmazás adminisztrátori feladatainak ellátása.
- Projektvezetők és egyéb felhasználók támogatása az IT eszköz kezelésében.
Meglévő PM szervezet működésének támogatását
ajánljuk
Projektirodát létrehozó, működtető, társaságoknak, ahol már az indítástól fontos a hatékony működés, a társszervezetekkel történő zökkenőmentes együttműködés, és a vállalati szintű elfogadottság.
Szolgáltatásunkat ajánljuk még olyan társaságoknak is, ahol rövidebb, hosszabb időre belső erőforrás, vagy kompetencia hiány miatt betöltetlen PMO szerepek vannak, amelyek nagyban hátráltatják az eredményes működést.